26.09.2017

Przepis na to “jednogarnkowe” danie wymyśliła moja siostra, w momencie gdy prawie nic nie mogłam jeść (bo byłam na diecie FODMAP), a szykował się rodzinny obiad w domu, który ona miała ugotować. Jest prosta, nie pracochłonna, choć nieco czasochłonna (niestety długo się piecze), ale przepyszna, a najlepiej smakuje odgrzewana na drugi dzień, choć trzeba przyznać, że bardzo rzadko zostają jakiekolwiek resztki. :)

Lista zakupów

Przepis

Wszystkie składniki obieramy i kroimy na dość cienkie plastry. Rozgrzewamy piekarnik do 220 stopni. Cukinię i bakłażana grillujemy na patelni grillowej podlewając oliwą zwykłą lub (lepiej) pikantną. W naczyniu żaroodpornym posmarowanym oliwą (lub innym tłuszczem) układamy warstwami: ziemniaki (każdą warstwę posypujemy solą i majerankiem), bakłażan (warstwy warzywne doprawiamy tymiankiem i rozmarynem), ziemniaki, cukinia, marchewka, cebula, ziemniaki. Wszystko zalewamy puszką pomidorów. Przykrywamy folią lub zamykamy naczynie. Pieczemy ok. godziny (aż ziemniaki będą miękkie). Bon appetit!

zdjecie

zdjecie

26.09.2017
Następny przepis Zupa krem z buraków
Poprzedni przepis Pieczone placki ziemniaczane z gulaszem a'la ratatouille
Obserwuj Pokarmlove w mediach społecznościowych